Pages

Wednesday 8 August 2012

Semester Akhir (1st Feb - 15th June 2012) : PART 2...

Assalamualaikum w.b.t

hye hye hye

sihat2 kah semua?
bulan Ramadhan nih, byk2 kan lah beramal
rebut peluang yg ade nih,
mane tau ini mungkin Ramadhan terakhir kita..
nk menyesal kemudian hari pon dh x gune..

ok2.. back to my story.. part 2..

so, kehidupan aku dkt tmpt intern tuh berjalan mcm biase..
mcm2 dugaan yg dtg dan pergi..

mane x nye, kalau asyik aku yg menjwb telefon..
hahaha.. siap berlumba lg dgn ofismate angkt cpt2..
agaknye customer pon xsempat nk tarik nafas ktorg dh angkat..
hahaha.. bile dh attain customer confirm2 lah asyik kene bebel or 
marah je kalo ade mende yg xkene..

so, before manager aku bertukar, kerja aku sbg PA
dan aku ditugaskan utk ikut ape sahaja arahan Kak *****
merangkap org yg menjaga akaun (lupe dah jawatannye) 
dan dier jugelah yg uruskan duit allowance aku..
memanjang je lupe, tau lah aku nih bdk intern je.. xpenting...
hahaha.. dan satu lg, aku ditugaskan untuk buat SWOT satu 
projek perumahan yg minta kami untuk jd panel bank diorg..
(ssh wo nk buat).. asyik bertunda je kerja.. yo la, kalau dh kene buat satu nih
tibe2 ditambah lg dgn satu lg, dan ditambah lg dgn kerja lain,
smpai aku nk siapkan pon dh tertangguh..
siap manager aku boleh ckp "Asal xbuat bulan enam je nnt?"
boleh pulak time tuh aku blur.. aku xphm ape dier ckp..
haha..klkr2, last2 dier yg nk marah xjd nk marah den.. 


then lps manager bertukar, (seronok yawwww!) aku dh xbyk keje sgt..
byk duk dkt bahagian Admin duk buat kerja kerani am..
siap bergaduh lg berebut nk buat kerja (perasan rajin jap) ^^
aku siap pernah duduk store satu hr sbb disuruh handle file customer..
susun sane susun sini, stapler sana stapler sini..
ape yg aku boleh bljr dr situasi nih, jgn buat kerja byk kali..
kalau kau yg buat sendiri xpe.. ini aku yg kene.. dh buat mcm nih tibe2 kene
tkr pulak susun mcm nih.. kalo file takat beratus xpe.. ini beribu2..
tension2.. lps tuh kalo dh amik file susun balik bg cantik xpe.. ni tak.. 
aish.. Allah jela yg tau ape yg aku rase..
kalau stg jenguk pon tnye "farieza, ok?" tuh je ke yg mampu tnye?
cube dudk sekali ngn aku buat same2.. kalau time tuh kerjanye byk xpe la
aku phm, tp kalau xberapa nk byk tuh ape lah slhnye tolong aku skit2..
nk ckp byk kang, effect pulak kt performance aku nnt..
duduk store bkn arahan manager yer... manager baru nih sgt baik ok..
sgt2 memahami staff2 die...

ikut kan, Pegawai Operasi (PO) suruh aku bljr loan, boleh pulak bile nek 
atas kene buat mende len.. ayoyoyo... fening aku.. 
sbb tuh lah aku xnak duduk atas encik PO.. lg pon, bljr loan xsusah pon..
duduk bwh pon aku boleh attain customer.. aku boleh duduk atas pon bile 
slh sorg staff cuti or keluar, boleh lah duduk tmpt diorg tuk attain 
customer face to face.. (sbb kerusi meja extra tarak)

kerani am kerjanya more pd documentation, post2 surat, handle bilik store,
customer service pon dier jgk dan macam2 lg..nk sebut satu2 malas..
(ingt sng kerja kerani am?) hahaha... 
byk jugaklah yg aku buat, sgl mende.. dr menyapu sikit2 sampai lah ke bhgian
jaga borg cuti staff semua..

so, lps manager baru btol2 dpt kawal branch shah alam nih.. (yela.. market dh berubah dr branch nye yg dlu, satff pon lain2..then lain branch lain cara)..
aku dimasukkan ke dlm team marketing, iaitu di bawah 
Pegawai Marketing Cik *** (skrg dh madam)
dalam masa yg sama aku duk sibuk buat tesis aku..
dh xbyk kan keje.. xkan nk duduk melangut je kt situ.
baik aku buat keje sambil2 tuh.. kalo x smpai bile xsiap..
xpon, bkak fb..muahaha.. (jgn ikut eh)

so, before aku start dgn kerja2 luar..
kerja aku sambil2 settlekan admin pnye bhgian,  aku kene photostat 
flyers byk2...sgt byk...byk2... hahaha!
spy sng nk distribute bile aku dan Cik *** keluar buat marketing..

nk tau kisah keluar p buat marketing? hehe..
tggu na part 3.. cheq nk p solat subuh...

To be continued..

bye2.. Assalamualaikum


p/s: jgn bersangka buruk na dgn cerita diatas, cerita ini dikongsi untuk pengajaran dan kesedaran bersama.. yg mane baik dijadikan tauladan, yg mane buruk dijadikan sempadan..yang baik dtg dr Allah S.W.T, yg buruk dtg dr aku, dan kite semua hambaNya..

1 comment:

Razil Tahir said...

terbukak minda dapat baca pasal orang yang lain bidang dengan kita.
:)

CLICK here..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...